- 2025.05.21.
- Posted by: Somogyi Péter
- Category: palyazatok

GINOP Plusz-1.2.4-24 Mikro- és kisvállalkozások támogatása a leghátrányosabb helyzetű régiókban, illetve a Szabad Vállalkozási Zónákban
Ki nyújthat be támogatási kérelmet?
Mikro- és kisvállalkozások, amelyek:
- rendelkeznek legalább 1 lezárt, teljes üzleti évvel
- éves átlagos statisztikai állományi létszáma a támogatási kérelem benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti évben legalább 1 fő volt,
- Magyarország területén székhellyel rendelkező egyszeres könyvvitelt vezető gazdálkodók, egyéni vállalkozók vagy kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók, egyéni cégek, ügyvédi irodák
- a négy leghátrányosabb helyzetű régióban (Dél-Alföld, Dél-Dunántúl, Észak-Alföld, Észak-Magyarország) és/vagy a Szabad Vállalkozási Zónák (SZVZ) településein tervezik a projektjük megvalósítását,
- nem tartoznak a KATA hatálya alá.
Konzorcium NINCS.
Mikor lehet benyújtani a támogatási kérelmet?: 2025. április 29. 17:00 – 2026.04.30. 16:00
Milyen tevékenységek támogathatóak?
- Kötelezően megvalósítandó önállóan nem támogatható tevékenységek:
- Új eszközök, gépek beszerzése, új technológiai rendszerek és kapacitások kialakítása (projekt elszámolható összköltségének legalább 35 %-át)
- Információs technológia-fejlesztés – szoftver beszerzés vagy üzleti felhőszolgáltatások igénybevétele
- A Projekt szakami megvalósítását támogató tevékenységek (közvetetten kapcsolódó tevékenységek: projektmenedzsment, általános (rezsi) költségek, tanácsadási szolgáltatás, készletek beszerzése, kötelező tájékoztatás, nyilvánosság költségei)
- Választható, önállóan nem támogatható tevékenységek:
- A vállalkozói tevékenység végzésével összefüggő ingatlan beruházás (korszerűsítés, bővítés)
- Információs technológia-fejlesztés – hardver eszközök beszerzése.
Milyen műszaki, szakmai elvárásoknak feleljen meg a projekt?
- Az elszámolható informatikai eszközök lista (3.melléklet)
- Az elszámolható szoftverek (4.melléklet)
- Vállalati infokommunikációs rendszerek, megoldások beszerzése/bevezetése: (6. melléklet),
- 1. A vállalati erőforrás-tervezési (ERP) szoftverek vagy felhőszolgáltatások (pl. pénzügy, gyártásirányítás, beszerzés, értékesítés, HR menedzsment, elektronikus iratkezelés, stb.).
- 2. Táv- és csoportmunka támogatást biztosító szoftverek
- 3. Ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) szoftverek vagy felhőszolgáltatások
- 4. E-kereskedelem beindítását vagy továbbfejlesztését szolgáló szoftverek (online webáruház, online marketing, és elektronikus fizetési megoldások)
- Az említett funkcionális területek bevezetésére választhatsz telepített szoftvert vagy felhő alapú megoldást, de ugyanazon területen mindkét típus nem támogatható egyszerre.
- Ingatlan beruházás támogatható tevékenység elszámolható költsége nem haladhatja meg az fajlagos költségeket (Felhívás 18-19. oldal)
- Ingatlan korszerűsítés esetén a korszerűsítésre kerülő épület energetikai minőség szerinti besorolása legalább egy szintet javul
Kötelező vállalás
Támogatást igénylő vállalja, hogy a projekt fizikai befejezéséig legalább egy alkalommal szervezetfejlesztési szolgáltatást vesz igénybe.
Mennyi támogatást lehet igényelni?
- 5 000 000 Ft – 30 000 000 Ft; vissza nem térítendő
- Lehívható előleg: 50%, max. 15 millió Ft., szükséges hozzá likviditási terv + külön fizetési számla, ha ez nincs akkor csak 25% előleg
Mekkora önerő kell a projekthez?
- A projekt elszámolható összköltségének 50 %-a
- A regionális beruházási támogatás:
- A kedvezményezettnek az elszámolható költségek legalább 25%-át saját forrásból vagy állami támogatástól mentes külső finanszírozásból kell biztosítania.
- A teljes beruházás forrását be kell mutatni a támogató felé.
Mikor kezdhető meg a projekt?
- Támogatás a támogatási kérelem benyújtását megelőzően megkezdett projekthez nem igényelhető. A projekt előkészítése nem minősül megkezdésnek.
- A projekt megvalósítása a támogatási kérelem benyújtását követő napon saját felelősségre megkezdhető
Mikorra kell befejezni a projektet?
- a Támogatói Okirat hatályba lépésétől számított 18 hónap áll rendelkezésre.
Milyen további szakmai elvárásoknak kell megfelelni a megvalósítás során?
- A helyszínt a támogatási kérelem benyújtása előtt legalább 180 nappal be kell jegyezni a pályázó székhelyeként, telephelyeként vagy fióktelepeként.
- Egy pályázó csak egy megvalósítási helyszínt jelölhet meg. Ha a helyszín több szomszédos helyrajzi számon helyezkedik el, akkor is egy helyszínként kell kezelni.
- A megvalósítási helyszín módosítására csak az adott vármegyén belül van lehetőség.
Melyek a kiválasztási kritériumok?
- Nem hiánypótoltatható jogosultsági kritériumok
- a támogatást igénylő által benyújtott nyilatkozat a felhívásban előírt módon került aláírásra vagy hitelesítésre, az aláírás hiánytalan, érvényes és hiteles
- a támogatást igénylő átlátható szervezetnek minősül az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény pontja szerint,
- a támogatási kérelem pontjait a támogatást igénylő a Felhívásban meghatározott feltételek alapján releváns szakmai és pénzügyi tartalommal kitöltötte.
Melyek az elszámolható költségek mértékére és arányára vonatkozó elvárások?
Költségtípus | Minimális mértéke az Európai Unióval elszámolható összköltségre vetítve (%) | Minimális az Európai Unióval elszámolható költség összege (Ft) | Maximális mértéke az Európai Unióval elszámolható összköltségre vetítve (%) | Maximális az Európai Unióval elszámolható költség összege (Ft) |
Technológiai fejlesztést eredményező új eszközök beszerzése | 35% | egyenként minimum nettó 500.000 Ft/eszköz | – | – |
A vállalkozói tevékenység végzésével összefüggő ingatlan beruházás | felhívás 2.3. o) pontja szerint | |||
Információs technológia-fejlesztés (hardvereszközök, immateriális javak, felhőszolgáltatás bérleti díja) | – | egyenként minimum nettó 200.000 Ft értékű új hardvereszköz | 50% | – |
Vegye fel velünk a kapcsolatot: